נאום היסטורי של ראש העדה האסלאמית האחמדית בעולם, בפרלמנט האירופי בבריסל, בלגיה


בשם אלוהים הרחמן והרחום

המפתח לשלום - אחדות גלובלית

נאום היסטורי של כבוד מירזא מסרור אחמד, ראש העדה האסלאמית האחמדית בעולם, בפרלמנט האירופי בבריסל,בלגיה.      

 

 

ב -3 ו- 4 בחודש דצמבר 2012, כבוד מירזא מסרור אחמד, הח'ליף החמישי של המשיח המובטח, ראש העדה האסלאמית האחמדית בעולם, ערך את ביקורו הראשון לפרלמנט האירופי בבריסל, בלגיה, שם הוא נשא נאום מרכזי היסטורי לקהל צפוף של יותר מ 350 אורחים שייצגו 30 מדינות. האירוע היה בחסות קבוצת "ידידים מהפרלמנט האירופי למען מוסלמים אחמדים" שהוקמה לאחרונה בראשותו ע"י חבר הפרלמנט ד"ר צ'ארלס טנוק. מדובר בקבוצה של חברי פרלמנט אירופי בלתי מפלגתיים שהוקמה כדי לקדם בפרלמנט האירופי את ענייני העדה האיסלאמית האחמדית ולקדם את האינטרסים שלה באירופה ושאר העולם.                                         

 

במהלך הביקור, היו לכבוד מירזא מסרור אחמד מספר פגישות עם חברי פרלמנט ונכבדים אחרים. ובין אלה שפגש היו:


ד"ר צ'ארלס טנוק (בריטניה) - חבר בפרלמנט האירופי בועדת החוץ, חבר ועדת משנה לזכויות אדם, סגן יו"ר המשלחת הפרלמנטארית ליחסים עם נאט"ו ויו"ר "אגודת ידידים מהפרלמנט האירופי למען המוסלמים האחמדים". כבוד מירזא מסרור אחמד דיבר על הרדיפות שחווים המוסלמים האחמדים בפקיסטן. הוד קדושתו אמר שלא עובר חודש על המוסלמים האחמדים בפקיסטן מבלי שיפול חלל קדוש או שיוענה מאמין אחמדי באכזריות. ד"ר צ'ארלס טנוק אמר שהוא ימשיך לתמוך בעדה האיסלאמית האחמדית בכל התחומים. הוא אמר שלאחרונה, הוא נפגש עם שרת החוץ הפקיסטנית, ושאל אותה ישירות על רדיפת בני העדה האיסלאמית האחמדית בארצה-פקיסטן.

                                                                                                                        

הוד קדושתו, אמר כי עיקרון מפתח של האנושות הוא שבני אדם צריכים להיות תמיד מוכנים לעזור לכל אלה שסובלים מחסך.

 


טוני קילאם (אסטוניה) (חבר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, חבר ועדת המשנה לביטחון והגנה וסגן יו"ר אגודת הידידים של הפרלמנט האירופיים למען המוסלמים האחמדים). הוא אמר כי ביקורו של כבוד מירזא מסרור אחמד לפרלמנט האירופי היה "מאוד חשוב כי זה מעשיר את ההבנה שלנו". טוני קילאם תדרך את הוד קדושתו על המצב הפוליטי בארץ מולדתו אסטוניה. הוד קדושתו אמר כי הוא שמח לגלות שאסטוניה יצאה מהקשיים של העבר ועכשיו יש לה ממשלה יציבה.

 

חבר הפרלמנט קלוד מוראיס (בריטניה) (סגן יו"ר של המשלחת ליחסים עם חצי האי הערבי, חבר בוועדה של חירויות אזרח, צדק וענייני פנים, סגן מנהיג של מפלגת הלייבור בפרלמנט האירופי וסגן יו"ר אגודת הידידים של הפרלמנט האירופיים למען המוסלמים האחמדים). חבר הפרלמנט קלוד מוראיס, שאירח את הוד קדושתו בארוחת צהריים, דבר על הכבוד שהוא זכה לו בפוגשו את כבוד מירזא מסרור אחמד. הוא אמר שראש העדה האסלאמית האחמדית הוא "מנהיג גדול הבולט ממנהיגים דתיים אחרים." קלוד מוראיס אמר שנוכחות הוד קדושתו רצויה במיוחד בפרלמנט האירופי כי הוא מביא עימו מסר של שלום וסובלנות .

 

חברת הפרלמנט ברברה לוכבהילר (גרמניה) (יו"ר ועדת משנה בפרלמנט האירופי לזכויות אדם). היא הביעה את חששה לרדיפת המוסלמים האחמדים  בקנה מידה בינלאומי והציעה להעביר גם כן את המסר של הוד קדושתו לסדר יומה של ועדת משנה.

 

חברי הפרלמנט, ז'אן למברט (בריטניה) (יו"ר משלחת הפרלמנט האירופי לדרום אסיה) ופיל ביניון (בריטניה) (חבר משלחת הפרלמנט האירופי לדרום אסיה ויו"ר הקבוצה האירופית לחופש ולדמוקרטיה). שני חברי הפרלמנט אירופיים תדרכו את הוד קדושתו אודות ביקורם הרשמי האחרון בפקיסטן. הם התחייבו לסייע למוסלמים האחמדים הנרדפים. הוד קדושתו אמר שיש לעשות מאמץ למנוע ילדים בפקיסטן חפים מפשע  מלהיות מוקצנים, כי רבים מ'מדרסות' (בתי המדרש) אינם ממלאים את תפקידם להעניק חינוך דתי, אלא שהם מחנכים ילדים להסתה ולאידיאולוגיות קיצוניות. הוד קדושתו אמר, "בלי חינוך נכון, אנשים יכולים להיות מושפעים בקלות ומוסתים למעשי טירור".

 

 

חברת הפרלמנט מרינה יאנה קודאקיס (בריטניה) אמרה שהיא תמיד העריצה את המוטו של העדה האחמדית  "אהבה לכולם, ולא שנאה לאיש." בתשובה, הוד קדושתו, אמר: "זה מסר לעולם בכללותו".
ב-4 בדצמבר התקיימה מסיבת עיתונאים בינלאומית, בחדר העיתונות של הפרלמנט האירופי לפני האירוע המרכזי והנאום המרכזי של הוד קדושתו. הוד קדושתו ענה על שאלות ממגוון רחב של אמצעי תקשורת. במסיבת העיתונאים, שארכה 40 דקות, השתתפו עיתונאים וארגוני תקשורת מבריטניה, ספרד, צרפת, בלגיה, פקיסטן ומדינות אחרות. בתשובה לשאלה מהבי בי סי, על תפקידו של האסלאם בעולם, הוד קדושתו אמר, " האיסלאם קורא לשלום אוניברסאלי, ולכן המוטו שלנו הוא "אהבה לכולם, ולא שנאה לאיש." בתשובה לשאלה מנציג התקשורת הספרדית, הוד קדושתו, אמר שכל הדתות הגדולות בצורתם המקורית לימדו את המסר של שלום, לכן  המוסלמים האמיתיים מאמינים בכל הנביאים. הוא אמר שכל נביא הביא את המסר שיש אלוהים אחד. בתגובה לשאלה מנציג התקשורת של מאלטה, הוד קדושתו אמר כי חובתו של כל מוסלמי אחמדי היא להביא את האנושות קרוב לאלוהים ולהפוך את אנשי העולם מודעים לחובתם להגן על זכויות הזולת.

 

האירוע המרכזי התקיים לפני קהל גדול שמלא את האולם מפה לפה. היו"ר וסגני יושבי הראש של הפרלמנט האירופי וחברי אגודת הידידים של הפרלמנט למען המוסלמים האחמדים עלו לבמה כדי לברך את כבוד מירזא מסרור אחמד, ראש העדה המוסלמית האחמדית בעולם. מר מרטין שולץ חבר הפרלמנט ונשיא הפרלמנט האירופי, ערך ביקור נימוסים אצל כבוד האורח לפני שהוד קדושתו נשא את נאומו ההיסטורי. מספר חברי הפרלמנט האירופי התייחסו לביקור ודברו בשבח העדה האחמדית והביעו את אהדתם להתייחסותה לשלום ולסובלנות.

 

 

ד"ר צ'ארלס טנוק יו"ר אגודת הידידים של הפרלמנט למען המוסלמים האחמדים, אמר: " המוסלמים האחמדים הם דוגמה מבורכת של הסובלנות בעולם." הוא גינה את רדיפתם בפקיסטן ואמר: המוטו האחמדי "אהבה לכולם, ולא שנאה לאיש" הוא ניגוד מבורך לאנשי הג'יהאד הקיצוני. חבר הפרלמנט טוני קילאם, סגן יו"ר אגודת הידידים של הפרלמנט האירופיים למען המוסלמים האחמדים, אמר כי הוא בא לאירוע, כי זאת הייתה עבורו הזדמנות "ליטול חלק בהשראה לשלום" . הוא שבח את העדה

האיסלאמית האחמדית שדוחה כל אלימות וטרור, והתחייב לתמוך בעדה בקנה מידה עולמי.

 

הברונית שרה לדפורד, חברת הפרלמנט, סגנית יו"ר אגודת הידידים של הפרלמנט האירופי למען העדה האסלאמית אחמדית, דברה על מערכת היחסים ארוכת השנים שלה עם העדה האחמדית בבריטניה. היא אמרה שהמוטו של עדה הוא "השראה שאנו זקוקים לה נואשות בעולם המודרני".

קלוד מוראיס חבר הפרלמנט, סגן יו"ר אגודת הידידים של הפרלמנט האירופי למען העדה האסלאמית האחמדית, אמר שהאירוע משך "שיעור גדול יותר ממה שאנו בדרך כלל מקבלים בכל ישיבה של הפרלמנט האירופי. "הוא הוסיף כי הקהילה האחמדית צריכה להיות מובנת יותר בגלל מה שהיא מספקת לאנושות בתחום שירותי הבריאות, בלי דעות קדומות והמחויבתה המוחלטת לחינוך בנים ובנות מסביב לעולם."

 

 

חברת הפרלמנט ז'אן למברט, ויו"ר משלחת דרום אסיה של הפרלמנט אירופי, אמרה שהיא בהתמודדות עם הממשלה הפקיסטנית בסוגיית זכות ההצבעה של המוסלמים האחמדים בארצם. היא אמרה שזה הכרחי שלכל האנשים תהיה הזכות להצביע באופן חופשי וללא אפליה.

הנשיא הארצי של הקהילה האיסלאמית אחמדית בבריטניה, רפיק חיאת, הודה ל"חברי הפרלמנט האירופיים ידידי הקהילה האיסלאמית אחמדית" שייצגו והציגו את הקהילה האחמדית והביע את שמחתו לסיוע שהם מגישים כדי להקל על האחמדים הנרדפים. הוא הציג כאן את נושא הנאום המרכזי ההסטורי, כבוד מירזא מסרור אחמד, הח'ליף החמישי של המשיח המובטח, ראש העדה האסלאמית האחמדית בעולם.

 
בשמו של אללה, הרחמן, והרחום תמיד.  
כל האורחים הנכבדים  -  שלום וברכות של אללה על כולכם.

 

קודם כל אני רוצה להודות למארגני המפגש הזה שנתן לי את ההזדמנות לדבר עם כולכם כאן בפרלמנט האירופי. אני גם רוצה להודות לכל הנציגים, המייצגים מדינות שונות, ושאר האורחים, אשר עשו מאמצים גדולים כדי לבוא ולהשתתף באירוע הזה.

אנשים המכירים היטב את העדה האסלאמית האחמדית, או אפילו אלה שפחות מכירים או שיש להם מגע עם אחמדים בודדים, הם יודעים, שכקהילה, אנחנו כל זמן מושכים את תשומת הלב למען כינון שלום וביטחון בעולם. אין ספק, שאנו עושים מאמצים מלאים במסגרת המשאבים שלנו בדרך להשגת מטרות אלו.


כראש העדה האסלאמית האחמדית, אני מדבר באופן קבוע על עניינים כאלה בכל פעם שמזדמנת ההזדמנות. העובדה שאני מדבר על הצורך בשלום ואהבה הדדית היא לא בגלל מדיניות חדשה שאימצה העדה האחמדית. מדיניות זו של שאיפה לשלום עולמי והשגת פיוס בין העמים הייתה אחת היעדים העיקריים של מייסד העדה האסלאמית האחמדית, למעשה, כל מעשינו הם תוצאה של התורה שנתגלתה למייסד האיסלאם, הנביא הקדוש מוחמד עליו שלום אללה וברכותיו.

 

 

ב-1400 השנים שלאחר הופעתו של הנביא הקדוש מוחמד, עליו שלום אללה וברכותיו, תורתו הטהורה שהביא, למרבה הצער, כבר נשכחה מזמן על ידי רוב המוסלמים. לכן, כדי לחדש את האיסלאם האמיתי, אללה הקב"ה שלח מייסד העדה האסלאמית האחמדית, כבוד מירזה ע'ולאם אחמד עליו השלום מקאדיאן, בהתאם לנבואתו של נביא האיסלאם הנביא הקדוש מוחמד עליו שלום אללה וברכותיו. הייתי מבקש שכולכם תשמרו על נקודה זו ותקחו אותו בחשבון בעת שאני בא לדבר על תורתה של האיסלאם ביחס לכינון שלום והרמוניה בעולם.

 

אני צריך גם להזכיר כי ישנם היבטים רבים של 'שלום' ו 'ביטחון'. כל היבט הוא חשוב בפני עצמו, באותו הזמן, הדרך, שבה מתחבר כל היבט והיבט היא גם מאוד חשובה. לדוגמה, אבן הבניין הבסיסית לשלום בחברה היא שלווה והרמוניה בתוך בית המשפחה. המצב בתוך בית אינו מוגבל, אבל יש השפעה מוחצת על השלום של הסביבה המקומית, אשר בתורו משפיע על השלום של העיירה או העיר הרחבה יותר. אם יש הפרעה בבית, זה ישפיע לרעה על התקשורת המקומית ועלול להשפיע על העיר או על העיירה. באותו אופן, המצב של העיירה או העיר משפיע על השלום של המדינה כולה ובסופו של דבר המצב של אומה משפיע על השלום וההרמוניה של האזור או של העולם כולו. לכן, ברור שאם אתה רוצה לדון אפילו בהיבט אחד של שלום, אתה מוצא שהיקפו אינו מוגבל, וימשיך להתרחב. באופן דומה, כאשר אנו מוצאים מחסור בשלום, נדרשות שיטות שונות כדי לפתור את הבעיה, המבוססות על בעיות היסוד הקיים ועל היבטים מסוימים של שלום וביטחון שהופרו. כאשר אנו נזכור את זה, ברור שכדי לדון באופן מלא ולטפל בבעיות אלה בפירוט דרוש הרבה יותר זמן ממה שהוקצה לנאום זה כיום. עם זאת, אני אנסה לכסות לפחות חלק מההיבטים של תורת השלום האמיתית של האיסלאם.

 

בעולם המודרני אנו מוצאים כי התנגדויות רבות הועלו נגד האיסלאם וחלק גדול מהאחריות לטענות והסכסוכים בעולם מיוחס לדת. טענות כאלו נעשות למרות המשמעות והפירוש של המילה 'אסלאם'- הוא 'שלום' ו  'ביטחון'. יתר על כן, האיסלאם היא הדת שבה ניתנו הנחיות ספציפיות על איך לכונן שלום והונחו כללים מסוימים כדי להשיג זאת. לפני שאני הולך להציג בפניכם תמונה של תורת האיסלאם האמיתית בעניין השלום והביטחון, אני רוצה לדון בקצרה את המצב הנוכחי של העולם. אני בטוח שאתם ערים ובקיאים בעניינים האלה כבר, אבל אני אעלה אותם כך שתוכל לקחת אותם בחשבון כשאני בא לדון בתורת האיסלאם אודות שלום והרמוניה. כולנו מודעים ומקבלים את העובדה שהעולם של היום הפך להיות כמו כפר גלובלי.

 

כולנו מחוברים באמצעים שונים, בין אם זה דרך אמצעי תחבורה מודרניים, ובין אם זה דרך תקשורת ואינטרנט או באמצעים שונים אחרים. כל הגורמים הללו הביאו את אומות העולם קרובים זה לזה יותר מאי פעם. אנו מוצאים כי במדינות גדולות אנשים מכל הגזעים, הדתות והלאומים מתיישבים וחיים יחד. ואכן, במדינות רבות קיימת אוכלוסייה משמעותית של מהגרים זרים. המהגרים הפכו להיות כה מושרשים היטב שקשה מאוד עכשיו עד בלתי אפשרי, לממשלות או אנשים מקומיים לסלק אותם. למרות שנעשו ניסיונות לצמצום הגירה ומגבלות מסוימות יושמו, עדיין יש אמצעים שונים שדרכם אזרח של מדינה כלשהי מסוגל להיכנס לארץ אחרת. אכן, תניחו בצד את ההגירה הבלתי חוקית, אנו מוצאים כי חוקים בינלאומיים מסוימים שקיימים חוקקו כדי לעזור לאלה שנאלצים לנדוד מסיבות אמיתיות מסוימות.

 

אנחנו גם מוצאים כי כתוצאה מהגירה המונית, חוסר מנוחה וחרדה מתפשטים במדינות מסויימות. האחריות לכך מוטלת על שני צדדים - המהגרים והאנשים המקומיים. מצד אחד מהגרים מתגרים במקומיים בכך שמסרבים להשתלב במידה כלשהי, ומצד אחר כמה מהמקומיים מגלים חוסר סובלנות ואטימות לב. מעת לעת השנאה רותחת מעל המידה ומגיעה לדרגות מסוכנת מאוד. בפרט, שנאה או איבה מצד המקומיים במדינות מערביות לעתים קרובות באה לידי ביטוי כלפי האיסלאם בתגובה להתנהגות שלילית של מוסלמים מסוימים, בעיקר מהגרים. הכעס והתגובה נעשים לא רק בקנה מידה קטן, אבל יכול להגיע לממדים קיצוניים, וזו הסיבה שמנהיגי מערב באופן קבוע מדברים על בעיות אלה. אנו מוצאים כי, בהזדמנות, קנצלר גרמניה מדברת על המוסלמים בהיותם חלק מגרמניה, אנחנו מוצאים שראש ממשלת בריטניה מדבר על הצורך שהמוסלמים ישתלבו ומנהיגים של מדינות מסוימות הרחיקו לכת עד כדי לתת אזהרות למוסלמים.

 

המצב הפנימי של המשברים, אם אינו מחמיר, לפחות הפך לדאגה מסוימת. עניינים אלה עלולים להתחמם ועלולים להוביל להרס של השלום. לא צריך להיות שום ספק שההשפעה של סכסוכים כאלה לא תהיה מוגבלת למערב, אלא תשפיע על העולם כולו, בעיקר על המדינות המוסלמיות. זה יגרום להידרדרות קשה ביחסים בין העולם המערבי והעולם המזרחי. לכן, כדי לשפר את המצב ולפתח את השלום, חייבים כל הצדדים לפעול יחד. ממשלות צריכות לקבוע מדיניות של שמירה על כבוד הדדי, ולהוציא מחוץ לחוק כל מדיניות שדרכה אפשר לפגוע ברגשות של אחרים, או לגרום להם כל סוג של נזק.

 

 

בכל הקשור למהגרים, הם חייבים להראות נכונות להשתלב עם האנשים המקומיים, בעוד שהמקומיים צריכים להיות מוכנים לפתוח את לבם ולהציג סובלנות. יתר על כן, פשוט אם יכפו הגבלות מסוימות נגד מוסלמים זה לא יוביל לשלום, כי אין בכוחן של הגבלות לבד לשנות את הדעות של אנשים והשקפותיהם. זה לא ספציפי למוסלמים, אבל בכל פעם שאדם שדוכא בכוח בשל דתו או אמונתו, זה יוביל לתגובה שלילית שתפגע קשות בשלום. וכפי שכבר אמרתי, אנו מוצאים כי במדינות מסוימות סכסוכים גוברים, בפרט בין האנשים המקומיים ומהגרים מוסלמים. ניכר כי שני הצדדים נעשים פחות סובלניים ויש חוסר רצון להכיר אחד בשני.ההנהגה האירופית צריכה לקבל את העובדה שזו היא המציאות ולהבין שיש לה אחריות להקמת כבוד וסובלנות דתיים הדדיים. זה חיוני כל כך שבתוך כל מדינה אירופית, ובין מדינות אירופיות ומוסלמיות, תשרור אווירה של רצון טוב מתפתחת כך ששלום העולם לא ינופץ.

 

אני מאמין שהסיבה לסכסוכים ומחלוקות כאלה היא לא דת או אמונה בלבד וזה לא רק שאלה של הבדלים בין מדינות מערביות ומוסלמיות. למעשה, שורש עיקרי של המחלוקת הוא המשבר הכלכלי העולמי. כשלא היה מחנק אשראי או מיתון, אף אחד לא גילה דאגה מגלי ההגירה; מוסלמים או לא מוסלמים או אפריקאים. עם זאת, המצב כיום שונה, וזה שגרם לכל זה. זה אפילו השפיע על היחסים ההדדיים בין מדינות באירופה, ולכן כעס וטינה בין עמים של מדינות אירופיות מסוימות ועמים של מדינות אחרות באירופה הולך וגדל מדי יום. מצב זה של ייאוש גלוי בכל מקום.

 

היווצרותו של האיחוד האירופי כשלעצמו הוא הישג גדול של מדינות אירופה, זהו אמצעי לאיחוד היבשת. לכן, אתם צריכים לעשות את כל המאמצים האפשריים כדי לשמור על האיחוד הזה על ידי כיבוד הדדי של זכויות האחר. את הפחדים והדאגות שהושמעו על ידי חברים של הציבור הרחב יש להסיר. כדי להגן על החברה שלכם, אתם צריכים להיות מוכנים לקבל את הדרישות הצודקות וההוגנות של האחר, וכמובן, צריכות להיות שם דרישות צודקות והוגנות אצל העמים של כל מדינה ומדינה.

זכרו כי כוחה של אירופה נמצא בהיותה נשארת מאוחדת וביחד כאחד. אחדות כזו לא תועיל לכם כאן רק באירופה, אלא גם ברמה העולמית, בהיות האחדות לאמצעי ליבשת זו כדי לשמור על כוחה והשפעתה. למעשה, כשמדובר מנקודת מבט אסלאמית, עלינו לשאוף לעולם כולו להתאחד.

 

במונחי מטבע, העולם צריך להיות מאוחד. במונחים של עסקים ומסחר חופשיים, העולם צריך להיות מאוחד ובמונחים של חופש התנועה וההגירה, מדיניות מגובשת ומעשית צריכה להיות מפותחת, כך שהעולם יכול להיות מאוחד. במהות, מדינות צריכות לשאוף לשיתוף פעולה האחת עם השנייה, כך שחלוקה תוחלף על ידי אחדות. אם צעדים אלה ננקטים אז זה יהיה בקרוב כאשר יתברר  שהקונפליקטים הקיימים יסתיימו ויוחלפו על ידי שלום וכבוד הדדי, בתנאי שיבוצע צדק אמיתי וכל מדינה תישא באחריותה. אני חייב לומר בצער רב כי, למרות שזאת היא הוראה אסלאמית, המדינות האיסלאמיות לא הצליחו להתאחד ביניהן. אם הן היו מסוגלות לשתף פעולה ולהתאחד, אז המדינות האיסלאמיות לא היו צריכות כל הזמן לחפש סיוע מערבי ועזרה כדי להקל על הצרות והצרכים הפנימיים שלהן.

 

 

במילים אלה, אעבור עתה לדבר על תורתו האמיתית של האיסלאם ביחס לכינונו של שלום בר-קיימא בעולם. קודם כל, הוראה יסודית ובסיסית של האיסלאם היא ש 'מוסלמי אמיתי הוא אדם שכל האנשים האחרים הם שלווים ובטוחים מלשונו ומידו.' זוהי הגדרתו של מוסלמי שניתן על ידי הנביא הקדוש מוחמד עליו שלום אללה וברכותיו. לאחר הישמע העיקרון הבסיסי והיפה הזה, האם אפשר להעלות כל טענה או  כל תלונה נגד האיסלאם? ודאי שלא. האיסלאם מלמד שרק מי שמשתמשים בלשונותיהם ובידיהם כדי להפיץ את עוול ושנאה ראויים לעונש. כך, מהרמה המקומית לרמה העולמית, אם כל הצדדים נשארים בגבולות של עיקרון הזהב הזה אנו נמצא שלעולם לא תהיה בעיה  דתית. לעולם לא יהיה מאבק פוליטי ולא יהיו גם אי סדרים המבוססים על תאוות בצע ורצון לזכות בשלטון. אם עקרונותיו האמיתיים של  האיסלאם מאומצים, אז בתוך מדינות, כלל הציבור הרחב ישמרו על זכויותיהם ורגשותיהם זה של זה, והממשלות תמלאנה את תפקידם כדי להגן על כל האזרחים. ברמה הבינלאומית כל אומה תעבוד יחד ברוח של אהדה וחמלה אמיתיות האחד כלפי האחר.

 

עיקרון מרכזי נוסף הוא שהאיסלאם מלמד, במאמץ לבנות את השלום, זה הכרחי לכל הצדדים לא להראות כל סוג של גאווה או יהירות. הדבר הודגם בצורה מושלמת על ידי הנביא הקדוש עליו שלום אללה וברכותיו שאמר בגלוי: אדם שחור אינו עדיף על אדם לבן וגם אדם לבן אינו עדיף על אדם שחור. גם אירופי אינו יותר גדול או עדיף על כל אזרח אחר, לא אפריקאי, אסיאתי או כל אדם אחר מכל חלק של העולם. הבדלי לאום, צבע או מוצא אתני פועלים אך ורק כאמצעי של זיהוי והכרה.

האמת היא שבעולם המודרני כולנו תלויים זה בזה. היום אפילו מעצמות גדולות, כמו אירופה או ארצות הברית, לא יכולות לשרוד על ידי היותן מבודדות לחלוטין מכל האחרים. מדינות אפריקה אינן יכולות להישאר גם מבודדות וגם מקוות ושואפות לפרוח. גם מדינות אסיה או אנשים מכל חלק אחר של העולם מסוגלים להיות מבודדים. לדוגמה, אם אתם חפצים שהכלכלה שלכם תפרח, אז אתם חייבים להיות מוכנים לאמץ סחר בינלאומי. דוגמה מובהקת לאופן שבו העולם הוא כה תלוי עכשיו, ההשפעה השלילית בכל מדינה בעולם, פחות או יותר, שבאה לידי ביטוי מהמשבר הפיננסי שפקד את אירופה או העולם בשנים האחרונות. יתר על כן, כדי שמדינות יוכלו להתקדם במדע, או להצטיין בתחומים אחרים של מומחיות, הן חייבות לשתף פעולה ביניהן, ולעזור האחת לשנייה.

 

אנחנו תמיד צריכים לזכור שהאנשים בעולם, בין אם הם מאפריקה, אירופה, אסיה או כל מקום אחר, ניחנו ביכולות אינטלקטואליות גדולות על ידי אללה יתברך. אם כל הצדדים מנצלים את הפקולטות שאלוהים נתן להם למיטב יכולתם לשיפור האנושות, אנו נמצא שהעולם יהפוך למישכן של שלום ושלווה. עם זאת, אם האומות המפותחות מנסות לדכא את הצמיחה וההתקדמות של האומות הפחות מפותחים או מתפתחות ולא נותנות הזדמנויות להפריית המוחות במדינות האלה והשחזתם, אז, ללא ספק, החרדה תתפשט וחוסר השקט שהשתרר יהרוס את השלום והביטחון הבינלאומיים.

 

עיקרון נוסף של האיסלאם לכינון שלום הוא שאנחנו לא צריכים לסבול את האי צדק כלפי אחרים או לנשל את זכויותיהם. באותו אופן שאנו לא נסכים שזכויותינו ינושלו, אנו לא נסכים שהדבר ייעשה לאחרים. האיסלאם מלמד אם עונש נדרש אז זה צריך להיות מידתי למעשה העבירה. עם זאת, אם מחילה יכולה להוביל לרפורמה אז צריכים לבחור באופציה של הסלחנות. המטרות האמיתיות והמקיפות תמיד צריכות להיות רפורמה, פיוס ופיתוח של שלום בר-קיימא. עם זאת, מה קורה במציאות היום? אם מישהו מבצע עבירה או עוול כלפי מישהו, אז הקורבן מבקש לנקום בדרך שהיא לגמרי מעבר לפרופורציה וגדולה בהרבה מהעבירה ומהעוול המקורי שנעשו.

 

זה בדיוק מה שאנחנו רואים בימים אלה בסכסוך המחריף בין ישראל ופלסטין. המעצמות הגדולות הביעו בגלוי את זעמם ודאגתם להתרחשויות בסוריה, לוב או מצרים; למרות שניתן לטעון כי התרחשויות אלה היו, במהותן, עניינים פנימיים. עם זאת, הם לא נראים כדי להיות מודאגים, או שהם מודאגים, אודות העם הפלסטיני. המוסר הכפול הזה נתפס כגורם המראה אי צדק ורשעות ומגביר שנאה וזדון בלבבות האנשים במדינות המוסלמיות נגד המעצמות הגדולות בעולם. כעס ועוינות הם מסוכנים ביותר ועלולים להגיע לדרגת רתיחה ולהתפוצץ בכל עת. מה תהיה התוצאה של זה? מה הנזק שיעשה לעולם המתפתח? האם הם בכלל יוכלו לשרוד? כמה זה ישפיע על המדינות המפותחות? רק אלוהים יודע את התשובה לשאלות אלה. אני לא יכול לענות על השאלות האלה, ואיש אינו יכול לענות על השאלות האלה. מה שאנחנו יכולים להיות בטוחים לגביו הוא שהשלום של העולם ייהרס.

 

שיהיה ברור שאני לא מדבר בתמיכה או לטובת כל מדינה שהיא בפרט. מה שאני רוצה לומר הוא שכל צורה של אכזריות, בכל מקום שהיא קיימת, יש לעצור אותה ולמגרה ללא קשר לשאלה אם הם מבוצעים על ידי הפלסטינים, הישראלים או אנשים של כל מדינה אחרת. האכזריות חייבת להיפסק, כי אם נתיר לה להתפשט, אז אש השנאה בוודאי תשטוף את העולם כולו במידה כזו, שאנשים מיד ישכחו את הצרות שנגרמו להם על ידי המשבר הכלכלי הנוכחי. במקום זאת, הם יעמדו בפני מצב הרבה יותר מחריד. יהיה אובדן כל כך גדול של חיים, שאנחנו אפילו לא יכולים להבין או לדמיין.

 
לכן, חובתן של מדינות אירופה, שסבלו מהפסדים גדולים במלחמת העולם השנייה, ולמדו מנסיון העבר שלהם, חובתן להציל את העולם מההשמדה. כדי לעשות זאת, הן חייבות למלא את הדרישות של הצדק ולהיות מוכנות לקבל את האחריות שלהם. האיסלאם מדגיש חזק את הצורך לפעול תמיד באופן הוגן וצודק. הוא מלמד כי אין לתת יחס מועדף לכל צד שהוא, או להעדיפו יתר על מידה. כל עבריין צריך לדעת שאם הוא מנסה לפעול שלא בצדק נגד כל מדינה שהיא, ולא משנה מה גודלה או מעמדה, הוא לא יהיה רשאי לעשות זאת על ידי הקהילה הבינלאומית. אם מדינות חברות בארגון האומות המאוחדות, מפיקות תועלת מהאיחוד האירופי וממדינות שנמצאות תחת השפעה של המעצמות הגדולות או אפילו תחת מדינות מפותחות, אם כולם מקבלים עקרון זה, אז ורק אז, שלום יכול לצאת.

 

יתר על כן, רק אם המדינות האלה שיש להם זכות וטו באו"ם מבינות כשהם נקראות לחשבון על מעשיהם, יכול להיות באמת שיוקם צדק. למעשה, אני אלך צעד אחד קדימה ואומר כי זכות הווטו אינה יכולה לאפשר או להקל על כינונו של שלום, כי ברורה שלא כל המדינות הן ברמה שווה. זוהי נקודה גם אני עשיתי בתחילת השנה כאשר פניתי לבכירי הפוליטיקאים וקובעי מדיניות של ארצות הברית, בגבעת הקפיטול: אם אנחנו מסתכלים על היסטורית ההצבעה באומות המאוחדות אנו מוצאים כי לא תמיד נעשה שימוש בכוח הווטו כדי לעזור לאלה המדוכאים או לאלה שהם פועלים בדרך הנכונה. למעשה, אנחנו רואים שזכות הווטו, במקרים מסוימים, נעשתה כשימוש לרעה כדי לעזור ולסייע לאכזריות, ולא למנוע אותה. זה לא משהו שהוא מוסתר או לא ידוע, פרשנים רבים כתבו או דברו על זה בגלוי.

 

 

עיקרון יפה אחר שהאיסלאם מלמד, הוא ששלום בחברה דורש מאדם לכבוש את כעסיו, ולא לאפשר לו לגבור על עקרונות של יושר וצדק. ההיסטוריה המוקדמת של האיסלאם מעידה כי המוסלמים האמיתיים תמיד פעלו על פי עיקרון זה ומי שלא פעל כן הוא ננזף קשות על ידי הנביא הקדוש מוחמד עליו שלום אללה וברכותיו. עם זאת, היום, למרבה הצער, זה לא תמיד המקרה. ישנם מקרים בהם צבאות או חיילים, שנשלחו לכינון שלום, פעלו  באופן שמנוגד לחלוטין למטרותיהם המוצהרות. לדוגמה, בחלק ממדינות חיילים זרים התעללו בגופותיהם של קורבנותיהם באופן המזלזל והמחריד ביותר.

 

האם אפשר להקים שלום בדרך זו? התגובה להתנהגות כזו לא יכולה להישאר מוגבלת רק למדינה המושפעת, אבל באה לידי ביטוי בכל רחבי העולם. כמובן, כאשר מתעללים במוסלמים,  מוסלמים קיצוניים מנצלים זאת ושלומו של העולם מתנפץ, למרות שזה בניגוד לתורתו של האיסלאם. האיסלאם מלמד כי שלום יכול להתקיים רק על ידי מתן עזרה גם למדוכאים וגם מדכאים באופן בלתי תלוי, נקי מאינטרסים ונטול מכל איבה. שלום נעשה על ידי מתן פלטפורמה שווה ומשחק שדה שווה לכל הצדדים.

כיוון שהזמן שניתן לי הוא מוגבל, אזכיר רק נקודה אחת נוספת, והיא שהאיסלאם מלמד שאסור ללטוש עין בקנאה לעושר ולמשאבים של אחרים. אנחנו לא צריכים לחמוד את מה ששייך לאחרים, כי גם זה הוא אמצעי לפירוק השלום. אם מדינות עשירות מנסות לחלץ ולנצל את העושר והמשאבים של מדינות פחות מפותחות כדי למלא את הצרכים שלהם, אז באופן טבעי, חוסר מנוחה מתפשט.

 

במידת הצורך, המדינות המפותחות יכולות לקחת כמות קטנה והוגנת בתמורה לשירותיהם, תוך שרוב המשאבים צריכים להיות מנוצל כדי לסייע למדינות המתפתחות ולהעלות את הסטנדרטים של החיים שלהם. הם צריכים להיות מותרים לשגשג וצריכים לעזור במאמציהם להגיע לאותן הרמות כמו בעולם המפותח, כי אז, ורק אז יכול שלום לקום. אם המנהיגות של מדינות אלו אינה ישרה והוגנת, אז על מדינות המערב או המדינות מפותחות לפקח בעצמם על מדינות אלה ולארגן את פיתוחן על ידי מתן סיוע.

 

ישנן נקודות רבות אחרות שיכולתי לכסות, אך בשל חוסר הזמן, אני אגביל את עצמי למה שהזכרתי. אין ספק, כל מה שהסברתי מייצג את תורתו האמיתית של האיסלאם.

יש שאלה אחת שעלולה להתעורר בלבכם ואז תנו לי לטפל בזה מראש. אתם יכולים לומר שאם זאת היא תורתו האמיתית של האיסלאם, אז למה אנחנו רואים קרעים ואי סדרים כאלה בעולם המוסלמי? אני עניתי כבר קודם לכך על ידי הזכרת הצורך בהופעתו וביאתו של הרפורמיסט, שאנו מאמינים שהוא המייסד של העדה המוסלמית האחמדית. אנחנו, המוסלמים האחמדים, תמיד נשתדל להעביר תורה אמיתית זו בקרב הקהלים הרחבים ככל האפשר. הייתי מבקש את כולכם גם לעשות מאמצים כדי להעלות את המודעות בתוך מעגלי ההשפעה שלכם על נושאים אלה, כדי ששלום ארוך טווח ניתן לפתח ולהקים בכל חלקי העולם.

 

אם אנו ניכשל במשימה זו, ואז אין חלק בעולם שיישאר בטוח מההשפעות המזעזעות וההרסניות של המלחמה. אני מתפלל שאללה יתברך יאפשר לאנשי העולם להתעלות מעל האינטרסים והרצונות האישיים שלהם, במאמץ להציל את העולם מההרס ההולך וקרב. המדינות המפותחות של המערב הם שמחזיקות בכמות הגדולה ביותר של הכוח בעולם של היום, ואז החובה שלכם, ומעל לאחרים, לשים לב בדחיפות לעניינים חשובים מכריעים אלה.

 

בסוף, אני רוצה שוב להודות לכולכם על שהקדשתם מזמנכם לבוא ולהקשיב למה שאמרתי. מי ייתן ואללה יברך אתעם. תודה רבה לכם."